Oyun, bireylerin hayatında önemli yere sahip. Çocukken oynadığımız oyunlar ise kaç yaşımıza gelirsek gelelim hepimizin hafızalarında. Hatta çocuklarımız ile konuşurken, bizim zamanımızda şu oyunlar vardı bu zamanda bu oyunlar yok gibi birçok cümleyi, hepimiz kurmuşuzdur. İlkokulda öğretmenlerimiz bizi küme çalışmaları yapar ve bu sayede de grup bilincinin gelişmesi gibi kavramların oluşması bu sayede gelişir. Oyundan keyif aldığımız zaman ise zamanın nasıl geçtiğini anlamayız bile. Oyun ile kişilerin motivasyonları, artık ve beyin dopamin salgılar. İşte tüm bu kavramları artık günümüzde eğitimden iş dünyasına kadar birçok yerde görmemiz mümkün. Herhangi bir unsuru oyunlaştırmak, ona karşı olan algıyı değiştirerek içsel bir tetikleme yaratıyor ve bu da onu daha cazip hale getiriyor. Oyunlarda kullanılan seviye, rütbe, ödül gibi motive edici ve rekabete yöneltici unsurlar; oyunla ilgisi olmayan internet siteleri, sosyal medya, yazılım ve yakın bir gelecekte örneklerini sıkça görmeyi beklediğimiz iş dünyası alanlarında uygulanıyor. E-Ticaret sitelerinde yorum ve tavsiye yazılarına verilen puanlar, bankaların yeterli hediye puan toplamanız halinde kartlarınızı bir üst seviyeye çıkarması, Foursquare gibi uygulamaların siz yer bildirimi yaptıkça rozet vermesi gibi, standart deneyimin içine ödül ve seviye yükseltmeleri ekleyerek yapılabiliyor. Oyunlaştırma uygulamalarında tıpkı oyunlardaki gibi ilerleme çubukları, puan tabloları, seviye göstergeleri ve rozetler gibi dijital görsel oyun teknikleri kullanılıyor. Oyunlaştırmaya verilebilecek en iyi örneklerden birisi olarak Foursquare uygulamasının rozet sistemi gösterilebilir. Yaptığınız yer bildirimleri sonrasında kazandığınız rozetler size hem ödül veriyor hem de sıklık deceresine göre rütbe sunuyor. Böylece siz de farklı yerlerde yer bildirimi yaparak farklı rozetleri toplamaya ve daha sık yer bildirimi yaparak da o rozetteki rütbenizi artırmaya çalışıyorsunuz. Bu sistem şu ana kadar gayet başarılı bir şekilde uygulanıyor. Markalar da Foursquare’le anlaşarak kendi rozetlerini üretip sisteme dahil oluyorlar.