Türkiye

Yeni trafik yönetmeliğinde dikkat çeken değişiklikler!

Milyonlarca sürücüyü ilgilendiren Karayolları Trafik Yönetmeliği'nde önemli değişiklikler yapıldı. Hazırlanan yeni düzenlemeyle araç içindeki multimedya ekranları, ses sistemleri, telefon tutucuları ve araç kameralarına ilişkin tartışmalara son verecek kurallar netleştirildi.

Abone Ol

Haberler.com Ankara Temsilcisi Şerife Güzel'in edindiği bilgilere göre, İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi'nin talimatıyla hazırlanan Karayolları Trafik Yönetmeliği tamamlandı.

Yeni düzenlemeyle birlikte araç içindeki teknolojik ekipmanlara ilişkin uzun süredir yaşanan bilgi kirliliğinin önüne geçilmesi hedefleniyor. Yönetmelikte sürüş güvenliği esas alınırken, sürücülere teknolojiyi güvenli şekilde kullanabilecekleri yasal çerçeve de çizildi.

TELEFON TUTUCUSU VE ARAÇ KAMERASI SERBEST

Cumhurbaşkanı'nın onayına sunulan yönetmeliğe göre, direksiyon simidi veya gösterge panelinin en üst seviyesinden itibaren 5 santimetreyi aşmayan yükseltiler ile ön cama monte edilen telefon tutucuları ve araç kameraları serbest olacak.

Ayrıca görüşü engellemeyen navigasyon sistemlerinin kullanımı da yasal güvence altına alınırken, dikiz aynasına asılan koku ve benzeri aksesuarlar için de belirli standartlar getirildi. Fabrika çıkışlı multimedya ekranları ise cezai yaptırım kapsamı dışında tutuldu.

SES SİSTEMLERİNE YENİ STANDART

Yönetmelikle araçlardaki ses sistemlerine ilişkin kriterler de belirlendi. Buna göre araçların bagaj bölümünde 1 adet en fazla 45 Hz subwoofer ile 1 adet en fazla 300 watt amplifikatör bulundurulmasına izin verilecek.

Ses sistemi nedeniyle işlem yapılabilmesi ise sesin araç dışına taşarak kamu düzenini bozması ve bu durumun kayıt altına alınması şartına bağlandı.

AKILLI EKRANLARIN KULLANIMI SERBEST

Yeni düzenleme kapsamında sürüş, park, navigasyon ve araç içi güvenlik amacıyla kullanılan akıllı ekranlar ile araç içi ve dışı kamera sistemlerinin kullanımı serbest bırakıldı.

Yolcu taşımacılığı yapan M2 ve M3 sınıfı araçlarda ise yolcu konforunu artırmaya yönelik bireysel sesli ve görüntülü sistemlerin kullanımına izin verilmeye devam edilecek.

YÜRÜRLÜĞE GİRMESİ İÇİN ONAY BEKLENİYOR

İçişleri Bakanlığı, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı'nın uygulamada yetkili olacağı yönetmelik, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın onayının ardından yürürlüğe girecek.