Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından yayımlanan yeni tebliğle elektronik tebligat sisteminin kapsamı genişletildi. Düzenlemeye göre kurumlar vergisi mükellefleri, ticari, zirai ve mesleki kazançları nedeniyle gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri ile belirli şirketlerin elektronik tebligat sistemine dahil olması zorunlu olacak. Sisteme henüz kayıt yaptırmayan mükelleflerin, tebliğin yayımlandığı tarihi izleyen ayın sonuna kadar başvurularını tamamlaması gerekecek.

ELEKTRONİK TEBLİGAT KAPSAMI GENİŞLETİLDİ

11 Ekim 2026 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan tebliğle vergi mükelleflerinin elektronik tebligat sistemine ilişkin düzenlemelerde değişikliğe gidildi. Yeni uygulama kapsamında kurumlar vergisi mükellefleri, ticari, zirai ve mesleki kazançları nedeniyle gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri, kollektif şirketler ve adi komandit şirketler elektronik tebligat sistemini kullanmak zorunda olacak.

Özel Tüketim Vergisi Kanunu kapsamındaki belirli araçların ilk iktisabında adına tescil yapılan gerçek ve tüzel kişiler ile tüzel kişiliği olmayan teşekküller de düzenlemede belirtilen şartlar doğrultusunda sistem kapsamına alındı.

KAYIT İÇİN SON TARİH NE ZAMAN?

Tebliğin yayımlanmasından önce elektronik tebligat sistemine kayıt yaptırmış olan mükelleflerin yeniden başvuru yapmasına gerek olmayacak.

Henüz sisteme dahil olmayan ve elektronik tebligat kullanma zorunluluğu bulunan kurumlar vergisi mükellefleri, belirli gelir vergisi mükellefleri ile kollektif ve adi komandit şirketlerin ise tebliğin yayımlandığı tarihi izleyen ayın sonuna kadar kayıt işlemlerini tamamlaması gerekecek.

Buna göre, 11 Ekim 2026 tarihinde yayımlanan tebliğde belirtilen mükellef grupları için son başvuru tarihi 30 Kasım 2026 olacak.

E-TEBLİGAT BAŞVURUSU NASIL YAPILACAK?

Elektronik tebligat sistemine kayıt işlemleri vergi dairelerinden veya Dijital Vergi Dairesi üzerinden gerçekleştirilebilecek.

Baklava almaya gitti, 170 bin TL’lik tuzağa düştü!
Baklava almaya gitti, 170 bin TL’lik tuzağa düştü!
İçeriği Görüntüle

Dijital Vergi Dairesi üzerinden başvuru yapan mükelleflerin, e-posta ve/veya SMS doğrulamasını tamamlayarak elektronik tebligat aktivasyon işlemini gerçekleştirmesi gerekecek.

E-DEVLET’TEN TEBLİGATLARA NASIL ULAŞILACAK?

Mükellefler, kendilerine gönderilen elektronik tebligatları Dijital Vergi Dairesi veya e-Devlet Kapısı üzerinden görüntüleyebilecek.

Dijital Vergi Dairesi şifresi bulunan gerçek ve tüzel kişiler, ilgili kimlik veya vergi bilgileriyle sisteme giriş yapabilecek. Dijital Vergi Dairesi şifresi bulunmayan gerçek kişiler ise e-Devlet şifreleri üzerinden erişim sağlayabilecek.

Yeni düzenlemeyle elektronik tebligat kullanma zorunluluğu bulunan mükelleflerin, kendilerine tanınan süre içinde kayıt işlemlerini tamamlamaları önem taşıyor.

Kaynak: HABERLER