Türkiye

Restoran ve kafalarda yeni dönem başlıyor! Zorunlu olacak

Tarım ve Orman Bakanlığı'nın yeni düzenlemesiyle 1 Temmuz'dan itibaren restoran, kafe ve lokantalarda etin cinsi, içerik bilgileri ve alerjen uyarıları menülerde yer alacak.

Abone Ol

Tarım ve Orman Bakanlığı, toplu tüketim noktalarında gıda şeffaflığını artırmaya yönelik yeni bir uygulamayı hayata geçiriyor. 1 Temmuz'da yürürlüğe girecek düzenlemeyle birlikte restoran, kafe, lokanta ve otellerde sunulan ürünlere ilişkin bilgiler menülerde daha ayrıntılı şekilde yer alacak.

ETİN CİNSİ MENÜDE AÇIKÇA YAZILACAK

Yeni uygulama kapsamında işletmeler, yemeklerde kullanılan etin hangi hayvana ait olduğunu menülerinde açıkça belirtmek zorunda olacak. Artık yalnızca "köfte" ya da "kebap" ifadeleri yeterli olmayacak. Menülerde ürünün dana, kuzu veya kanatlı eti içerdiği net şekilde belirtilecek.

Bunun yanı sıra ürünlerin temel bileşenleri, kullanılan hammaddeler, alerjen içerikleri ile alkol veya domuz türevi bileşen bulunup bulunmadığına ilişkin bilgiler de tüketicilere sunulacak.

KALORİ BİLGİLERİ DE YER ALACAK

Yeni düzenlemeyle birlikte yemeklerin kalori değerleri de menülerde gösterilecek. İşletmelere bu uygulama için geçiş süresi tanınırken, kalori bilgilerinin en geç 31 Aralık 2027 tarihine kadar menülere eklenmesi zorunlu olacak.

İşletmeler, zorunlu bilgileri basılı menülerin yanı sıra yazı tahtası, broşür, dijital ekran veya QR kod sistemi üzerinden de paylaşabilecek. QR kod kullanan işletmelerin ise müşterileri bu sisteme yönlendiren bilgilendirmeyi açık şekilde yapması gerekecek.

DENETİMLER 1 TEMMUZ'DA BAŞLAYACAK

Yönetmeliğin yürürlüğe girmesiyle birlikte Tarım ve Orman Bakanlığı'nın il ve ilçe müdürlüklerinde görev yapan gıda denetçileri sahada denetimlere başlayacak.

Menülerinde etin kökenini belirtmeyen veya zorunlu bilgileri eksik sunan işletmelere idari para cezası uygulanacak. İşletmelerin herhangi bir yaptırımla karşılaşmamak için 1 Temmuz'a kadar menülerini yeni kurallara uygun hale getirmesi gerekiyor.