Türkiye

Milyonlarca sürücüyü ilgilendiriyor! Araçlarda artık serbest

İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi'nin talimatıyla hazırlanan yeni trafik uygulama yönetmeliği yürürlüğe girdi. Araçlardaki multimedya ekranları, hoparlörler ve ön cama monte edilen telefon tutucularına ilişkin tartışmalara son veren düzenleme, sürücüler için önemli değişiklikler getirdi.

Abone Ol

Milyonlarca sürücüyü ilgilendiren yeni trafik uygulama yönetmeliği tamamlandı. İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi'nin talimatıyla hazırlanan düzenleme kapsamında, araçlarda kullanılan telefon tutucuları, araç kameraları ve multimedya sistemlerine ilişkin kurallar netleştirildi.

ÖN CAM TELEFON TUTUCULARI SERBEST OLDU

Yeni yönetmelikle birlikte ön cama monte edilen telefon tutucularının kullanımı resmen serbest bırakıldı. Böylece bu ekipmanlar nedeniyle ceza uygulanacağı yönündeki tartışmalar sona erdi.

ARAÇ KAMERALARINA YENİ DÜZENLEME

Araç içi kameraların da belirlenen teknik kriterlere uygun şekilde kullanılması halinde herhangi bir cezai işlem uygulanmayacak. Yönetmelik, sürücülerin güvenlik amacıyla kullandığı kameraların kullanımına yasal çerçeve kazandırdı.

SES SİSTEMLERİNE SINIRLAMA GETİRİLDİ

Araç içi ses sistemlerinde ise yeni bir ölçüt belirlendi. Buna göre müziğin veya sesin aracın dışına taşarak çevreyi rahatsız etmesi durumunda sürücülere idari işlem uygulanacak. Araç içinde kullanılan ses sistemleri ise bu sınırlar aşılmadığı sürece serbest olacak.

MULTİMEDYA EKRANLARI İÇİN GÖRÜŞ ŞARTI

Yeni düzenleme kapsamında araçlarda bulunan multimedya ekranlarının sürücünün görüş açısını engellememesi şartıyla kullanımına izin verilecek. Görüş güvenliğini olumsuz etkilemeyen sistemler için herhangi bir ceza uygulanmayacak.