Doğum, askerlik, yurt dışı borçlanması ve Bağ-Kur ihyası gibi işlemlerin maliyeti, brüt asgari ücret üzerinden hesaplanıyor. 2027 yılında asgari ücretin yükselmesiyle birlikte bu işlemler için ödenecek tutarlar da artacak.

Borçlanma ücretinin belirlenmesinde ödeme tarihi değil, başvuru tarihi esas alınıyor. Bu nedenle 31 Aralık 2026'ya kadar başvuru yapanlar, mevcut asgari ücret üzerinden hesaplanan tutarlardan yararlanabilecek.

ASKERLİK VE DOĞUM BORÇLANMASI NE KADAR?

2026 yılında en düşük günlük doğum borçlanması 352,32 lira, askerlik ve diğer borçlanmalar ise 495,45 lira üzerinden hesaplanıyor.

Mevcut tarifeye göre:

  • 24 aylık doğum borçlanması: 253 bin 670 TL

  • 18 aylık askerlik borçlanması: 267 bin 543 TL

Asgari ücrete yüzde 28,4 zam yapılması halinde 24 aylık doğum borçlanmasının 325 bin 713 liraya, 18 aylık askerlik borçlanmasının ise 343 bin 525 liraya yükselmesi bekleniyor.

Merkez Bankası'ndan sürpriz karar! Kredilerde yeni dönem
Merkez Bankası'ndan sürpriz karar! Kredilerde yeni dönem
İçeriği Görüntüle

BAŞVURU TARİHİ MALİYETİ BELİRLEYECEK

SGK uygulamasında borçlanma tutarı başvuru tarihine göre belirleniyor. Başvurusu kabul edilen kişilerin, kendilerine bildirilen borcu tebliğ tarihinden itibaren bir ay içerisinde ödemesi gerekiyor.

Süresinde ödenmeyen borçlanmalar geçersiz sayılırken, yeniden başvuru yapılması halinde güncel tutarlar üzerinden hesaplama gerçekleştiriliyor.

ASKERLİK BORÇLANMASI EMEKLİLİĞİ ÖNE ÇEKEBİLİR

İlk sigortalılık tarihinden önceki sürelerin borçlanılması, sigorta başlangıcının geriye çekilmesini sağlayabiliyor. Özellikle askerlik borçlanması, bazı sigortalıların emeklilik tarihini öne çekebiliyor.

Doğum borçlanması ise en fazla üç çocuk için, her çocuk başına iki yıla kadar yapılabiliyor.

YENİ ASGARİ ÜCRET ARALIKTA AÇIKLANACAK

2027 yılında uygulanacak asgari ücretin belirlenmesi için Asgari Ücret Tespit Komisyonu aralık ayında toplanacak. Yeni ücretin en geç 31 Aralık'ta açıklanması bekleniyor.

Kaynak: HABERLER